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Crevice Weeds Writings—«waifs of many a wreck»—motley and fragmentary writings—sketchy and faulty—failed, perhaps—unconfined—along the borders, upon the thresholds and into the chinks of literature, «as foam that the sea-winds fret»…

Akin To Bellacorick, Perhaps

Alessandro Zabini
Akin To Bellacorick, Perhaps
Akin To Bellacorick, Perhaps

Somewhat Medley (Adventure Tales as Constellations, or James Oliver Curwood and Hugo Pratt as producers of «objet imaginaires»—Third Clipping)

The Last Foray

Alessandro Zabini
The Last Foray
The Last Foray

«Evento tutt’altro che infausto e tremendo, la caccia ai Nemici, che spesso aveva le caratteristiche di una vera e propria guerra, veniva vissuta dagli abitanti dell’isola come una grande festa, nel corso della quale ciascun abitante poteva dar prova della propria abilità nel catturare e distruggere le forze oscure imperrsonificate dai Nemici stessi.» Hal Belson, Il meraviglioso Viaggio del Viaggiatore Turchino Al crepuscolo del 29 settembre tre borderman uscirono da Moore’s Fort. Invisibili in agguato, Logan e i suoi guerrieri li scrutarono finché raggiunsero una trappola per piccioni a poco meno...

Tempo

Rebecka
Tempo
Tempo

Abbracciata ai tuoi fili di lana intessuta nelle maglie che ora stringi e ora lasci scivolare, in questo magico perpetuarsi del tempo quando la notte scioglie i sogni e le stelle a cadere con le loro indomite chiome, mi par di volgere desideri di amore al volto argenteo di estatiche lune, mi par d’inciampare alle fradice foglie di bruma cosparse, nell’oro che l’autunno invecchiando ha inciso sui tronchi, del fuoco che brucia inebriando la stanza d’essenza di legno tardi raccolto, nel mio angolo di luci caldo l’abbraccio dell’amato che volge all’inverno e ci richiama al sonno. 26 Settembre 2006...

Mabon

Alessandro Zabini
Mabon
Mabon

«The pine is no more lumber than man is, and to be made into boards and houses is no more its true and highest use than the truest use of man is to be cut down and made into manure. A pine cut down, a dead pine, is no more a pine than a dead human carcass is a man. Is it the lumberman who is the friend and lover of the pine, stands nearest to it, and understands its nature best? Is it the tanner or turpentine distiller who posterity will fable was changed into a pine at last? No, no, it is the poet who makes the truest use of the pine, who does not fondle it with an axe, or tickle it with a saw,...

End of Summer

Alessandro Zabini
End of Summer
End of Summer

Mote-soiled hands, hidden cold wind, and dripping he spread refined shops’ sweat, the man who did hunt me in the uncold sky, in rage, and once in my dear desperation; arms beyond the hedge of factories’ morning, spitting slow blood. I know. What an awful cocktail of reek, light blue dust, no blood-stained smile—Dust. What sorrowful and silent grimaces. The end of summer (fold-in), Listen To The Sound

Crossways

Alessandro Zabini
Crossways
Crossways

Adventure Crossway Afar Together (Northern Crown Crossway) Apparitions Crossway Avalon Green Window Crossway Liminal Park Crossway Scoli Sibillini: Retrospettiva

Nocturnal Scrap From an Old Letter

Alessandro Zabini
Nocturnal Scrap From an Old Letter
Nocturnal Scrap From an Old Letter

Its rough cloak’s tattered folds flying The Wind hails me with briery love— Auspicious coolness like drouth It’s not lonesome—Here—the wind— In this sluggish stinking coach— A saddening and soothing sound of harmonica Which seems afar and arising out of shade— Silents wanderers and vagrants Forlorn and friendly Larne-Glasgow, August 20, 1979 Green Window Crossway

«Forse si potrebbe ritrarre»… (Cora.XVII)

Alessandro Zabini
«Forse si potrebbe ritrarre»… (Cora.XVII)
«Forse si potrebbe ritrarre»… (Cora.XVII)

Forse si potrebbe ritrarre il volto di un ignoto in forma di costellazione, manifestare il mistero dell’unicità salvandone l’inviolabilità in una figura composta di momenti unici. Forse così potrei comporre l’enigma di Cora. Quale immagine arcana e terribilmente bella a vedersi comporrebbero le tracce che ha lasciato? La Dama di Picche? Una dèa mortale? Come contemplare il mistero di questa bellezza? Perché è stata distrutta? Da chi? Quali tracce… Apparitions Crossway

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